Kleuren van Kunekunes

Om het makkelijker voor u te maken om uw biggen te registreren, hebben we met hulp van de BKKPS deze kleurenkaart gemaakt.

Bepaal welke kleur uw big(gen) is (zijn) door naar de kaart te kijken en de corresponderende letters te gebruiken. Als het een big is met zwarte en witte vlekken of met ginger en zwarte vlekken, dan komt de kleur die het meest aanwezig is (meer dan 50%) het eerst. Dus bijvoorbeeldeen big die vooral wit is, met minder zwarte vlekken is een wit/zwarte big.

Als een big drie verschillende kleuren in zijn of haar vacht heeft, dan wordt de afkorting Tri gebruikt. NB. Het is heel gebruikelijk dat biggen meerdere verschillend gekleurde haren hebben in hun vacht, maar alleen biggen met 3 grotere en duidelijkere kleurVLAKKEN worden als Tri geregistreerd.

Mocht u na het zien van de foto’s en het lezen van de uitleg toch nog twijfelen aan de kleur van uw big(gen), stuur dan gerust een foto naar ons mailadres en dan zullen wij het voor u bekijken.

CREME = C
Deze kleur varieert van wit tot botergeel.
GINGER/ZWART = G/Z
Meer ginger dan zwart
BRUIN = BR
ZWART = Z
ZWART /WIT = Z/W
Meer zwart dan wit.
GOLD TIP = GT
Deze kleur heeft een basis van zwart of bruin haar met lichte haarpunten.
Ginger = G
Effen ginger. Zelfs een paar kleine zwarte vlekjes horen nog bij ginger.
TRI-COLOUR = TRI
Drie van bovenstaande kleuren zijn in grotere vlakken terug te vinden in de vacht.
WIT/ZWART = W/Z
Meer wit dan zwart.